وبلاگ هلث 98

جمعه, ۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰ ب.ظ

نرمی و لطافت پوست با تخمه هندوانه

افزایش کیفیت اسپرم مردان

روی تخمه هندوانه برای سیستم تولید مثل بسیار مهم است بر اساس یک مطالعه چینی، مکمل روی می تواند به طور قابل توجهی باعث افزایش کیفیت اسپرم مردان نابارور شود.

 

دشمن پوکی استخوان

تخم هندوانه، منبع شگفت‌انگیزی از مواد معدنی است. یک فنجان تخم هندوانه، ۱۴۰ درصد از نیاز بدن شما به منیزیم را تأمین می‌کند. علاوه‌بر این، حاوی مقدار بالایی از مواد معدنی دیگر مثل مس، آهن، پتاسیم و منگنز است که وجود همه‌ی آنها برای استحکام استخوان‌ها و افزایش توده‌ی استخوانی، ضرورت دارد.

مصرف این مواد، خطر ابتلا به پوکی استخوان زودرس را کاهش می‌دهد و همچنین باعث می‌شود که با افزایش سن، همچنان احساس قدرت و پایایی داشته باشید.

خواص تخمه هندوانه

خواص تخمه هندوانه

 

نرمی و لطافت پوست

علاوه بر اینکه مواد موجود در تخمه هندوانه پوست را از شر بسیاری بیماری ها و سرطان ها مصون می دارد به نرمی، لطافت، از بین بردن چین و چروک، حفظ رطوبت، عدم پیری و افتادگی پوست هم کمک می کند.

 

زیبایی موها

برای داشتن موهای سالم و براق هم می توان از خاصیت تخم هندوانه استفاده کرد زیرا پروتئین موجود درون آن در حفظ رطوبت و عدم شکنندگی مو بسیار تاثیر گذار است.

به غیر از تقویت مو، منیزیم نقش مهمی در جلوگیری از شکستگی مو دارد و در نتیجه باعث افزایش رشد مو می شود. سطح پایین منیزیم، می تواند ریزش مو را تسریع کند. مهم است که توجه داشته باشیم که موهای شما هر هفت سال تغییر می کند – و مصرف منیزیم کافی یکی از راه های حفظ آرایش موهای شماست.

همانطور که در یک مطالعه کره ای، روی مانع از ریزش موی می شود و حتی بهبود فولیکول های مو را تسریع می کند.

منیزیم یکی دیگر از مواد غذایی ضروری برای حفظ سلامت موست. این ماده، موها را محکم و از شکستگی و ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. مس، یکی از مواد ضروری در تولید ملانین است. ملانین مسئول حفظ رنگ موی شماست و مصرف این ماده‌ی غذایی، موهایی سرزنده‌تر و نر‌م‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۲۸
آرزو کامیار

هندوانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی